4 august 2014

Sos Pesto



Prietenii de la Tomatina mi-au oferit spre degustare mai multe tipuri de rosii si cateva soiuri de busuioc. Pentru ca  Radu Popovici a prezentat atat de bine feed-back-ul referitor la rosii, personal, fiind intru-totul de acord asupra considerentelor expuse, m-am decis sa ma opresc asupra busuiocului, de care sunt de-a dreptul indragostita. 
Dintre toate soiurile, cel mai mult mi-a placut Greek Basil sau Busuiocul grecesc, cel mai parfumat si si aromat. Am ales sa-l pun in valoare preparand un Sos Pesto.  Va recomand sa incercati macar o data acest tip de busuioc si sa-mi spuneti daca am avut dreptate. Aproape la fel de mult mi-a placut si busuiocul rosu, pe care l-am folosit la o salata Caprese. Celelalte doua soiuri sunt cele clasice, pe care le gasim la piata sau la super-market.
Voi prezenta in posturile urmatoare cele doua retete la care am folosit deliciosul busuioc.
Busuiocul Grecesc :








Ingrediente :
  • 2 maini zdravene de busuioc grecesc
  • 2 catei de usturoi
  • 40 gr seminte de pin
  • 200 gr Parmigiano
  • 100 ml ulei de masline extra virgin
Mod de preparare :

1. Busuiocul se spala bine cu apa rece si se usuca cu ajutorul unui prosop de hartie. 
2. Usturoiul si semintele de pin se pun intr-un mojar zdrobindu-se pana obtinem o pasta omogena..
3. Adaugam si frunzele de busuioc si incercam sa le zdrobim foarte bine. Pentru ca am avut un mojar destul de mic si n-am reusit sa obtin o consistenta cremoasa, a trebuit sa transfer totul in robot si sa mixez impreuna cu uleiul  pana la maruntirea frunzelor. 
4. Punem amestecul obtinut intr-un castron, il mixam cu Parmigiano ras si gata sosul !

Am gasit multe variante de Sos Pesto pe net, foarte diferite, asadar nu vad niciun inconvenient sa modificati  cantitatile si sa puneti mai mult Parmigiano sau mai putin ulei, sau sa puneti in robot toate ingredientele si sa le mixati. Nu cred ca se schimba gustul atat de tare daca ne abatem putin de la "original". 

Cantitatea obtinuta am folosit-o la un pachet de Spaghetti de 500 gr.




Pofta buna ! 


2 comentarii:

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...