16 februarie 2012

Biscuiti spritati


 O reteta exceptionala de biscuiti spritati am gasit pe blogul Lissei. Am incercat mai multe variante, insa aceasta a fost pe placul meu si al familiei mele. Ii puteti incerca fara nicio urma de indoiala.


Ingrediente :                                   

  • 250g unt 82% grasime
  • 250g zahar
  • 1 ou
  • 3 galbenusuri
  • 1 praf de copt
  • zahar vanilat
  • coaja de lamaie
  • coaja de portocala
  • faina , aproximativ 400 gr
  • cateva bucatele de rahat pentru decor - optional

                                                           
 Mod de preparare :     Se amesteca untul (care a fost tinut la temperatura camerei) cu zaharul . Adaugam apoi si celelalte ingrediente si amestecam pana la omogenizare.
                                        
 Pentru cine doreste cu cacao, oprim o parte din coca la care adaugam 1-2 linguri de cacao, in functie de cata coca am oprit.
 Rezulta un aluat ce are consistenta precum plastelina. Silvia Jurcovan ne sfatuieste sa avem grija ca  la amestecarea ingredientelor untul sa ramana bucatele,sa nu se inglobeze in aluat, zaharul sa nu se topeasca, sa se formeze frecatei mici, astfel incat biscuitii sa aibe "tepi". Eu am incercat si aceasta varianta si diferenta n-a fost semnificativa, tepii au fost la fel de fiecare data.
 Lasam la rece cam 1 ora, apoi o trecem prin masina de tocat la care am montat dispozitivul special pentru biscuiti.
 Incercam sa-i taiem cu cutitul cat mai egali.
 Se coc aproximativ 30 minute la foc mediu, pana ce incep sa se rumeneasca pe margine.
Mi-au iesit doua tavi marimea 23x33 cm. S-au pastrat foarte bine in cutie de carton.
 Putem sa-i modelam si sub forma de cerc, unind capetele bastonaselor. Decoram cu bucatele de rahat sau pudram cu zahar.
 Pofta buna !

2 comentarii:

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...