5 martie 2012

Ciocolata de casa cu mix de fructe





De obicei fac aceasta ciocolata cu alune de padure, insa de data aceasta am cumparat un mix de fructe confiate. Reteta apartine Silviei Jurcovan, putin modificata dupa placul meu. Gustoase au fost, insa dezamagirea a fost foarte mare cand am citit ingredientele. In primul rand, mai mult de jumatate din fructe aveau ca tara de provenienta  China , iar in al doilea rand scrie foarte mic (a trebuit sa iau lupa ) : contine colorant rosu alura care poate afecta negativ activitatea copiilor si atentia acestora." Deci nu cumparati fructe confiate decat dupa ce cititi exact continutul pachetului. Sau le puteti achizitiona din locuri si firme de incredere.
Nu mai folosesc pe viitor decat alune de padure, mi se par cele mai gustoase in ciocolata.

Ingrediente :      

  • 350 gr zahar
  • 500 gr lapte peraf
  • 100 gr cacao
  • 200 gr unt
  • 180 ml apa
  • 200 g mix fructe confiate

                                               
Mod de preparare : 
 Se pun la foc, intr-o cratita cu fundul gros apa si zaharul. Se lasa la fiert pana zaharul e bine topit, apoi se adauga untul. ( eu l-am pus la inceput si cred ca s-a evaporat cam multa apa pana s-a topit zaharul, ceea ce n-a fost asa bine )
 Cand toate s-au omogenizat, se adauga cacaoa cernuta, apoi laptele praf si amestecam energic pana obtinem ciocolata.
 O turnam intr-o tava unsa cu unt peste care am pus o folie alimentara, Presaram deasupra fructele si le presam putin pana intra in ciocolata.


Dam la rece pentru 2-3 ore, dupa care putem taia bucatele si pastra in loc ferit de umezeala.

Nota : 
  • folositi alune de padure sau nuci, iese mult mai gustoasa
Pofta buna !





Un comentariu:

  1. foarte bine arata ciocolata nici nu se putea altfel, e din cartea Silviei Jurcovan o carte de referinta in domeniul culinar!Mari

    RăspundețiȘtergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...