11 mai 2012

Bors de peste




bors de peste

Pentru ca ciorba de peste sa iasa gustoasa, in mod normal ar trebui sa folosim mai multe soiuri de peste, stiuca, crap, salau, platica, scrumbie, etc. si un cap mare de crap. La mine oferta nu a fost atat de generoasa, am luat file de crap si nimic altceva. Cu toate astea,  am constatat ca a rezultat o cantitate foarte mare de carne culeasa de la cap.

Ingrediente :                                        
  • 1 cap mare de crap
  •  1 file de crap, aprox. 1 kg
  •  2 buc pastarnac
  •  4 buc morcovi medii
  •  2 buc ardei gras
  •  2 cepe ( eu am avut ceapa verde)
  •  2 legaturi mari de leustean
  •  1 legatura patrunjel
  •  1,5 kg bors
  •  1/2 cutie rosii in bulion 
  •  ulei pentru calit zarzavatul
  •  sare, dupa gust
  •  2, 3 linguri orez
Mod de preparare :                                                       

1. Se curata capul de branhii si de osul amar si se pune intr-o oala mare la fiert luand spuma formata. Scoatem carnea fiarta din pala si o lasam sa se raceasca.

2. Curatam legumele, le tocam si le punem la calit in putin ulei pret de 5 minute.
Am folosit o oala de 6 kg.

3. Adaugam din zeama in care a fiert capul de peste, strecurata,  punem sare si lasam cel mult 10 minute la foc mic.




4. Taiem fileul in fasii de 3 cm.
5. Culegem carnea de la cap..... cam atata carne a rezultat, o farfurie plina.
6. Cand zarzavaturile sunt fierte pe jumatate, adaugam fileul taiat, borsul pe care l-am incalzit in prealabil, rosiile, orezul spalat in doua, trei ape si  lasam sa dea in clocot inca maxim zece minute. Trebuie sa fim atenti si sa controlam tot timpul, cand carnea devine alba, pestele e fiert si oprim focul, altfel se va destrama. De data aceasta eu n-am pus orez fiindca mi s-a parut multa carne.
7. La final, dupa ce am oprit focul, adaugam verdeata.

Servim cu ardei iute, iar cine doreste, cu mamaliga.

Pofta buna !

6 comentarii:

  1. Suna bine, dar parca as adauga si o manuta de orez,ce zici? Nu ai probat si cu orez?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am facut de multe ori cu orez, o sa trec la ingrediente.
      Imi aduc aminte ca a fost foarte multa carne si nu am vrut sa incarc prea mult ciorba. Multumesc de sfat.

      Ștergere
  2. A IESIT DEMENTIAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, trebuie sa fac si eu, n-am mai preparat-o demult ! Ma bucur ca ti-a iesit bine :)

      Ștergere
  3. reteta scrisa in graba sa fie pusa pe net: cand se pun rosiile, cand se pune borsul .......

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau ca nu s-a inteles, la punctul 6 am spus exact cand se pun: "Cand zarzavaturile sunt fierte pe jumatate, adaugam fileul taiat, borsul pe care l-am incalzit in prealabil, rosiile, orezul spalat in doua, trei ape si lasam sa dea in clocot inca maxim zece minute".

      Ștergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...