16 martie 2012

Paine made by Codruta


Cine o cunoaste pe Codruta, chiar si virtual, stie de ce bunatati este in stare. De cand am dat de blogul ei, nu a existat week-end sa nu fac o painica gustoasa din retetarul ei. Cine n-a gustat paine facuta cu maia, fara drojdie, i se poate parea putin ciudat la inceput, sa zicem ca gustul painii pare ca ar avea o  tenta de "acru". Cu timpul insa, ne vom da seama de gustul sublim si ne va fi imposibil sa consumam paine din comert. Va asigur ca nu veti regreta incercand sa faceti macar o data aceste minunatii.

Pentru fiecare paine pe care am incercat-o voi pune un link, unde veti gasi toate informatiile de care aveti nevoie pentru a face o paine de la zero.

Am decis sa fac acest lucru pentru colegii de liceu ai fetei mele care au apreciat foarte mult aceste produse.

Sa zicem ca premiul I cu coronita il merita Painea cu Seminte. Ca mai toate painile realizate astfel, timpul de prospetime este indelungat, iar gustul mi se pare mult mai bun dupa doua, trei zile.


Paine cu maia simpla metoda 1:2:3. Este cel mai simplu de realizat dintre toate si timpul alocat este destul de scurt in comparatie cu alte tipuri. La gust, cel putin mie, imi pare ca seamana cu o paine integrala. Sotului meu nu-i place in mod deosebit, insa eu nu ma dau in laturi de la niciun "model".

Aceasta e prima paine facuta cu maia, tot Paine simpla, metoda 1:2:3,  se vede ca nu aveam experienta, m-am grabit s-o pun la cuptor, piatra nefiind incinsa, se observa ca n-a crescut cat trebuie.

Pain au Levain. Mi-e mult mai simplu sa dau forma rotunda painilor, de aceea primele au avut aceasta forma. Cel mai mult am apreciat la aceasta paine coaja, a fost crocanta, iar miezul exceptional, cu acea tenta de "umed", placut papilelor gustative. Fiind si aceasta printre primele paini, designul lasa de dorit. Dar nu mai e mult si apar si banetoanele, dragele de ele. Le astept ca pe o paine calda :-)))))


Ei, si acum regina, San Francisco Sourdough with a twist. Daca o prefera si sotul meu, inseamna intr-adevar ca e deosebita. Foarte gusoasa. O fac cel mai des, cantitate dubla. Se poate face si in cantitate mult mai mare si se poate pastra la congelator, chiar si feliata.



Merita s-o laudam pe Codruta !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...