23 august 2011

Galuste cu prune din aluat cu cartofi



De fiecare data cand se apropie toamna si apar prunele,nu ma gandesc nici la gem sau la alte retete cu aceste minunate fructe, ci la Galuste cu prune, sau Gomboti cum le spune in diverse zone. Aceatsa reteta a Silviei Jurcovan o fac de ani de zile si niciodata n-am dat gres cu ea. Tot in aceasta carte de bucate am vazut si alte compozitii, din aluat cu gris, aluat oparit sau cu branza de vaci. Cred ca voi incerca si reteta cu aluat cu gris care este destul de laudata de multe culinarese.

Ingrediente : 
  • 300 gr cartofi, sare
  • 2 linguri ulei
  • 1 ou
  • 100 gr faina
  • 1/4 kg prune
  • 50 gr unt
  • 50 gr pesmet
  • 100 gr zahar
  • scortisoara, vanilie
Dupa cum se vede in foto, am facut reteta la dublu.

Mod de preparare :
Cartofii se spala si se fierb in coaja.

Se rad pe razatoarea cu gauri mici sau se paseaza cu strivitorul de catorfi, amestecandu-se apoi cu uleiul. Dupa ce s-au racit, se adauga oul si faina.

Rezulta o compozitie din care ies aprox. 12 bucati.

Eu am taiat prunele in doua fiindca erau foarte mari. Se presara cu zahar si scortisoara.


Se aduna aluatul in jurul prunei, formandu-se o bila.

O cratita de 4 litri se umple mai mult de jumatate cu apa in care se pune 1/2 lingurita de sare. Cand fierbe, se pun toate galustele, apoi se trece cu spumiera pe sub ele, ca sa se desprinda de cratita. Se lasa sa fiarba la foc mic in jur de 15 minute, apoi se mai lasa 15 min acoperite cu un capac.

Intr-o tigaie se pune untul la topit.

Apoi se adauga pesmetul si se lasa la rumenit. Galustele se scot cu spumiera, se scurg bine si se trec prin pesmetul prajit, la care am adaugat zahar si scortisoara.




Au un Gust Divin !
Pofta buna !

gomboti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...