15 aprilie 2012

Pasca Traditionala de Paste



Chiar daca intial am pregatit o alta reteta pentru concursul organizat de Isabela si site-ul pastaidevanilie.ro  pe parcurs m-am razgandit si m-am hotarat sa trimit reteta de Pasca Traditionala.
Aluatul de cozonac este cel pe care il folosesc de cativa ani si cea mai buna varianta de pana acum am gasit-o aici, cu mici adaptari pentru gustul meu.

Pasca traditionala

Pasca traditionala de Paste


 Ingrediente pentru aluat :               500 gr faina
                                                                      250 ml lapte
                                                                      150 gr zahar
                                                                       75 ml unt
                                                                       25 ml ulei
                                                                       25 gr drojdie
                                                                      2 galbenusuri
                                                                      coaja de la maie si portocala
                                                                      vanilie
                                                                      esenta de rom

Umplutura :                                             500 gr branza de vaci
                                                                      2 oua
                                                                      130 gr zahar pudra
                                                                       80 gr unt
                                                                       coaja de lamaie
                                                                       vanilie
                                                                       2 linguri nu foarte pline de faina
                                                                       1 lingura amidon
                                                                       100 gr stafide
                                                                       estenta de rom

Mai intai cernem faina de 2-3 ori pentru a fi bine afanata.
 Laptele impreuna cu zaharul si semintele de la pastaia de vanilie se pun la fiert pana ce zaharul se topste.
 Intre timp punem stafidele la inmuiat in esenta de rom, timp de 20-30 minute.
 Punem intr-un castronel drojdia impreuna cu 2-3 linguritedin laptele cu zahar ( nu fierbinte ) si 2-3 lingurite de faina. Se amesteca , se presara putina faina deasupra si se acopera.
 Lasam 15-20 minute.
 In timp ce maiaua e la crescut, frecam celedoua galbenusuri cu putina sare,
 si adaugam coaja rasa de portocala si lamaie.
 Amestecam apoi toate ingredientele, mai putin grasimea .
 Se framanta aluatul , ajutandu-ne de grasime progresiv , pana ce aceasta se inglobeaza toata in compozitie. Tot procedeul dureaza in jur de 20-30 minute.Acum , fiecare framanta cum considera, eu il "impaturesc", caci mi se pare mult mai usor.decat sa ma lupt cu el si sa-l trantesc sau sa-l bumbacesc. Lasam apoi la crescut, acoperit,  pana ce-si dubleaza volumul.
 Compozitia se pregateste foarte usor, amestecam toate ingredientele
 pana devine omogena.
 Scurgem stafidele si le punem si pe ele.
 Aici, aluatul crescut.
 Impartim aluatul in doua. Dupa ce tapetam o forma cu unt si hartie de copt,( eu am folosit cu diametrul de 26 cm ), asezam pe fundul tavii o parte din aluat. Pe cea de-a doua o impartim in trei si impletim o codita egala cu lungimea cercului.....sau calculati 2(Pi)R.....glumeam meyyy... :-)))
O  asezam pe  peretii vasului pe cat posibil si fixam un castronel in interior astfel incat aluatul sa poata creste pe verticala, nu sa se lateasca.
 Dupa 30 minute, turnam umplutura si ungem aluatul cu galbenus. Aici am facut eu o greseala, impletitura ar fi trebuit s-o asez pe orizontala si ar fi rezultat o pasca mult mai frumoasa, cozonacul si umplutura ar fi fost la acelasi nivel.

 Imi aduc aminte ca si data tecuta mi-am propus sa pun 50 gr de lapte mai mult, astfel, compozitia ar fi fost putin mai moale, mai pufoasa, asa cum imi place mie.
Iar data viitoare voi imparti coca altfel, 60% pentru baza si 40% pentru impletitura.

O coacem in cuptorul preincalzit 30-35 minute, primele 10 minute la foc mai iute, apoi moderat.

 Pentru un plus de "stralucire", ungem cu putina miere, cat inca este fierbine.
 Sincera sa fiu, umplutura este ata de gustoasa incat as manaca-o goala. Folosesc branza de vaci Lacteea care este exceptionala.

Hristos a inviat !
                                   


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...