22 mai 2012

Almond Roca


Prajiturile gen Snickers sunt preferatele mele. Combinatia de alune de padure sau migdale cu crema caramel si ciocolata este divina. Ca de exemplu, prajitura Almond Roca, inspirata de aici. Exista multe variante, iar daca gasiti alta care va face cu ochiul si iese buna, lasati un mesaj.

prajitura cu caramel si alune
Pentru faptul ca suntem mari amatori de dulciuri, portia mi s-a parut destul de mica, asadar, va urma un bis.
Ingrediente :                                       

  • 200 gr migdale impartite in doua
  • 220 gr zahar brun
  • 230 gr unt
  • 300 gr ciocolata cu lapte

Mod de preparare :     
Se coc mai intai migdalele, imi plac mai mult decat cele crude.

Intr-un vas cu fundul dublu se pune untul la topit.
Se adauga zaharul, amestecand pana se topeste.
Si se lasa pana incep sa apara bule.
Amestecam continuu, in jur de 12-13 minute pana devine auriu.
Abia atunci il putem turna peste primul strat de migdale.
Am ales un vas cu dimensiunea 18x28 cm, insa mi s-a parut cam mare, in ideea in care mi-ar fi placut ca prajiturile sa iasa mai inalte.  Tocam jumatate din cantitatea de migdale (100 gr) si le aranjam pe fundul vasului uns cu unt.
Caramelul fierbinte il turnam si il nivelam peste stratul de migdale.

Tot acum, cand caramelul este fierbinte, aranjam ciocolata deasupra si o lasam cateva minute pana incepe sa se topeasca.
Cu ajutorul unei linguri, cu miscari circulare uniformizam ciocolata.
Cat mai este calda, presaram si restul de migdale si apasam putin pana intra in ciocolata.
O nebunie !

Pofta buna !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...