24 octombrie 2011

Gogosi simple

 Pufoase si aromate !




 Am tot facut gogosi, diverse retete, insa aceasta mi s-a parut cea mai simpla si rapida.

 Ingrediente :           

  • 20 gr drojdie
  • 250 ml lapte
  • 60 gr unt topit si racit
  • un praf de sare
  • 550 gr faina
  • 150 gr zahar
  • coaja rasa de la o lamaie
  • zahar vanilat, 2 pliculete
  • 15 ml rom , optional
  • ulei pentru prajit
Mod de preparare:      
Intr-un castron se freaca drojdia cu 1/2 lingurita de zahar pana cand se lichefiaza , apoi adaugam untul topit, sarea romul, coaja de lamaie, laptele caldut, zaharul si zaharul vanilat,  omogenizam si adaugam 500 gr faina. Cele 50 grame care ne raman le vom pune doar daca e cazul, astfel incat aluatul obtinut sa fie unul elastic. Se framanta bine aluatul 5-6 minute, dupa care acoperim vasul si-l lasam la crescut 20 minute la loc caldut pana isi dubleaza volumul .( la faza asta, imi lipseste poza :-)).


Presaram faina pe masa de lucru si intindem o foaie de 1 1/2 cm grosime.

                                        
 Taiem foaia cu ajutorul unui pahar cu marginile subtiri trecut mereu prin faina si lasam la crescut  10-15 minute.
 Gogosile se iau cu grija de pe masa  si se pun in uleiul fierbinte cu partea de deasupra in jos, numai astfel vor creste bine, ramanand goale la mijloc.
 Cand s-au rumenit, se intorc pe partea cealalata.
 Se scurg de ulei si se aseaza pe un servetel pentru ca uleiul sa fie absorbit de acesta. Apoi se trec prin zahar pudra si le servim calde.

Pofta buna !

5 comentarii:

  1. foarte bune, au iesit asa cum tot vroiam sa-mi iasa...cu gaura
    Alexa

    RăspundețiȘtergere
  2. Reteta simpla? Mie imi plac foarte mult gogosile, si mi-am facut o singura data, m-am ars cu uleiul incins, de indemanatica ce sunt, si de-atunci n-am mai avut curaj sa incerc ... poate totusi ... prind curaj ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eiii...la ce bunatati faci, asta e floare la ureche :))

      Ștergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...