11 iunie 2013

Paste de casa




Cu parere de rau, pozele facute acestor paste nu mi-au reusit. Dar va asigur ca este invers proportional cu gustul. Mi-am cumparat o masina speciala pentru paste acum  vreo cinci ani si prima data cand am folosit-o a fost fara succes, aluatul mi-a iesit lipicios si abia am reusit sa-l trec printre fante.
Cum toata lumea lauda pastele facute in casa, mi-am luat inima in dinti si am mai facut o incercare. De data asta a fost un real succes. Cu siguranta le voi prepara mai des.
Aveam in casa gris de grau dur, macinat fin pe care l-am achizitionat de la Plafarul din Piata Amzei. Il cumparasem cu scopul de a-l folosi la o paine speciala, dar asa cum se intampla, nu e pentru cine se pregateste, este pentru cine se nimereste.

Ingrediente :

  • 5 oua
  • 250 gr faina 650 ( eu folosesc ungureasca )
  • 250 gr gris de grau macinat fin ( Semola di grano duro rimacinata )
  • 1 lingura de sare
Din cantitiatile de mai sus rezulta 600 grame paste.

Se amesteca toate ingredientele pana obtinem un aluat ferm, nelipicios. Pentru ca nu am robot, m-am cam chinuit la framantat, coca fiind destul de tare.

Formam o bila pe care o invelim in folie transparenta si o lasam la odihnit la figider jumatate de ora.
Impartim aluatul in patru si intindem cu sucitorul fasii, pe care incepem sa le trecem succesiv prin masina de paste. Dupa ce  am trecut coca prin cea mai ingusta fanta, lasam la zvantat cu putina faina presarata, astfel incat taierea lor sa fie facila.
Cine nu poseda aceasta masina, poate rula foile si taia la dimensiunea dorita.
Se lasa doua zile la uscat, la loc racoros, acoperite cu foaie de hartie.

Se pot servi in diverse moduri, noua ne plac in special cu sos pesto.
Multumesc Maya pentru reteta !
Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...