18 noiembrie 2014

Paine cu cartofi si ceapa



paine rustica
Imi place sa cumpar paine facuta de cei din zona Covasna, Harghita. Mi se pare foarte buna la gust. Nu stiu cat este de originala cea care se vinde in Bucuresti sub  denumirea de paine cu cartofi, insa iau de fiecare data cand am ocazia.
Aceasta reteta, incercata intr-o doara, cu ingrediente adaugate "la ochi", este perfecta. Gustul pe care-l confera ceapa este de mare efect, coaja este crocanta si  miezul moale, buretos. Ceapa este un ingredient optional, iese la fel de gustoasa si fara,insa de cand am incercat aceasta varianta, nu-mi vine sa o dau la o parte. Comparativ cu painea obtinuta cu maia, prepararea acesteia mi s-a parut floare la ureche. Am facut-o duminica, iar astazi, dupa 5 zile am terminat ultima feliuta. S-a pastrat ca la inceput. O recomand !
paine rustica

 

Ingrediente :

  • 530 gr cartofi 
  • 750 gr faina
  • 1 plic drojdie uscata ( 7 gr )
  • 500 gr apa calduta
  • 1 1/2 lingurita sare
  • 1/2 ceapa
  • 3 linguri ulei de masline
Mod de preparare :

1. Se fierb cartofii in coaja. Se lasa la racit, se decojesc si se zdrobesc cu aparatul. 
2. Intr-un castron se pune faina cernuta ( am avut faina de la tara, de la moara din sat ), drojdia si sarea. Se amesteca putin , sa se distribuie in mod egal drojdia in faina, apoi se adauga cartofii zdrobiti.
3. Incepem sa turnam apa calduta si sa formam aluatul. Adaugam ceapa data pe razatoarea cu ochiuri mici, apoi uleiul si framantam pana se desprinde de pe maini. Din aceasta cantitate ies doua pani medii sau una mare. Eu am preferat sa coc o singura paine.
4. Lasam la crescut in forma cu un prosop deasupra ( sau pe planseta ), 30-40 minute, apoi asezam painiea in tava tapetata cu hartie de copt si coacem in cuptorul preincalzit, la 180 grade. Lasam in cuptor aproximativ 35-40 minute, pana ce e frumos rumenita.  Se scoate din cuptor si se lasa pana se raceste complet.

Pofta buna !


4 comentarii:

  1. ARATA EXCELENT IAR PROSOPUL DIN PRIMA POZA ESTE SUPERB <3. unde este postarea cu bomboanele alea glazurate? :) inca nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inca nu :)), abia acum am reusit sa pun mana pe calculator, a fost instalat ubuntu si n-am putut face nimic.

      Ștergere
  2. Suuuuper! Oare, merge sa fac aluatul la masina de paine?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu siguranta ! Daca as avea si eu masina de paine, as pune toate ingredientele odata ! Doar sa fii atenta ca aluatul cu cartofi nu creste atat de mult ca cel clasic. Garantez ca are un gust extra .

      Ștergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...