28 februarie 2012

Tort diplomat cu portocale

Pentru iubitorii de fructe, acest tort clasic este un adevarat deliciu.Oricine-l poate face alegandu-si combinatia perfecta.
Astazi, am preferat portocalele !

Diplomat

Diplomat


Diplomat
 Ingrediente :                      6 galbenusuri
                                                  esenta vanilie ( folosesc esenta facuta in casa )
                                                   250 gr zahar
                                                   600 ml lapte
                                                   2 pliculete gelatina Dr Oetker (total 20 gr )
                                                   5 portocale
                                                   1 cutie compot de ananas
                                                   1 borcan compot piersici
                                                   250 gr piscoturi
                                                   350 ml frisca lichida

Mod de preparare : Se freaca galbenusurile cu zaharul pana ce acestea se albesc.
                                                  
Adaugam laptele si  punem compozitia la Bain-Marie amestecand continuu pana incepe sa se ingroase.
Hidratam gelatina in 4 linguri de apa rece .Punem 10 secunde la cuptorul cu microunde, astfel incat sa nu se mai simta granulatia, sa fie bine topita
si o turnam peste amestecul fierbinte de lapte si oua amestecand energic pana la incorporarea completa.
Se lasa la racit, se bate frisca si se incorporeaza in crema.
Tapetam cu folie transparenta o forma cu pereti detasabili cu diametrul de 22-24 cm pe care o imbracam cu felii de portocale. Am dat 10 minute la congelator sa fiu sigura ca s-au lipit si nu se deplaseaza de la locul lor.
Turnam peste portocale jumatate din crema si  presaram ananasul taiat cubulete.

Adaugam si restul de crema peste ananas, apoi piersicile taiate bucatele mici. ( la acest tort n-am folosit piersici, insa mi-am dat seama ca ar fi fost exceptional daca le-as fi folosit, de aceea le-am adaugat la ingrediente )
Asezam deasupra un strat de piscoturi pe care le insiropam cu siropul de la compotul de ananas si dam la frigider pana ce crema se intareste.
Se rastoarna apoi pe un platou si se desprinde folia transparenta.



Nota :
  •              Se pot folosi multe combinatii de fructe de sezon ( banane, kiwi, piersici, gref, etc ), iar design-ul este optiunea fiecaruia.
  •              Recomand folosiera unei forme cu diametrul de 22-24 cm. Eu am folosit de 26 si nu a fost crema indeajuns sa umple forma.
  •              La urmatorul tort, voi inlocui piscoturile cu un pandispan subtire, eventual alta foaie de pandispan si intre cele doua creme, astfel incat fructele sa nu migreze dintr-o parte in alta.

Sa aveti pofta !




4 comentarii:

  1. dar cata frisca????

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Anonim,
    Multumesc pentru observatie. Am adaugat.

    RăspundețiȘtergere
  3. mie nu mi s-a inchegat, dintr-un viciu de procedura probabil, dar musafirii mei au cazut pe spate,l-am pus la congelator si l-am servit ca pe un tort de inghetata,hihihi, a fost suuuuuper gustos si cremos, cu multa frisca deasupra, nu am spus nimanui ce trebuia sa fie defapt

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca te-ai descurcat in final. Si mie mi-a fost greu la inceput cu folosirea gelatinei, numai experienta m-a facut sa inteleg exact modul de folosire.

    RăspundețiȘtergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...