28 ianuarie 2014

Pavlova cu zmeura



PAVLOVA

Pur si simplu ador aceasta prajitura. Zmeura si menta sunt aromele mele preferate, iar in combinatie cu blatul de bezea devine ceva irezistibil. Am vazut ca exista mai multe combinatii, in special cu crema de vanilie,  insa varianta pe care v-o  prezint astazi este mai light.
Cu regret, nu voi mai prepara dulciuri o perioada, doar mancare pentru dieta. Sper sa reusesc sa-mi ating telul, dupa care voi reveni cu noi retete de dulciuri, insa, mult mai rar.


Ingrediente :

Blatul de bezea : 
  • 6 albusuri
  • 300 gr zahar tos
  • un praf de sare
  • 1 lingurita lamaie
Crema :
  • 125 gr mascarpone
  • 250 ml frisca lichida
  • 3 linguri dulceata de zmeura
  • 2 linguri zahar pudra
Sirop de zmeura:
  • 200 gr zmeura 
  • 2-3 linguri zahar tos
Decor :
  • 100 gr zmeurica si frunze de menta pentru ornat
Mod de preparare:
  1. Blatul de bezea : Albusurile se bat cu mixerul cu un praf de sare. Se adauga treptat cate o lingura de zahar, asteptand pana ce cristalele sunt perfect topite. Procedam astfel  pana tot zaharul este adaugat. La sfarsit punem zeama de lamaie amestecand pana la inglobare. Tapetam cu hartie de copt pe care am uns-o cu unt o forma de 26 cm si turnam cu grija bezeaua. Dam la cuptor, la 120 grade, timp de trei, patru ore. In mod normal, la cuptoarele electrice se coace uniform si bezeaua ramane alba. Pentru cine are aragaz cu gaz, e mai greu , cel putin la mine, flacara nu arde constant. 
  2. Crema : Mascarpone se mixeaza cu zaharul pudra si se adauga dulceata omogenizandu-se bine Se bate frisca si se toarna peste crema de mai sus. 
  3. Pentru sirop se pun la fiert cele 200 gr de zmeura impreuna cu zaharul. Cand s-au inmuiat, se dau prin sita si se mai lasa la ingrosat cateva minute. Se poate proba cu o lingurita daca siropul s-a legat. Din punctul meu de vedere nu-i nicio problema daca ramane mai lichid.
  4. Asamblare : Peste blatul de bezea se spriteaza crema si se aseaza zmeura si frunzele de menta.Se toarna apoi deasupra siropul. 


O feliuta si pentru voi !
Pofta buna !





14 comentarii:

  1. ...deci faci niste torturi,,,de mori!!!!....arata de milioane!
    Bravo, iti doresc succes cu dieta!

    Camy

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Camy, ma simt flatata, multumesc pentru aprecieri !
      Cu dieta merge greu, dar nu am de ales.

      Ștergere
  2. Wow, cat de bine arata!!! Mi-a lasat gura apa :D

    RăspundețiȘtergere
  3. imi plac grozav preparatele tale. intr-o zi voi ajunge negresit sa prepar de aici ceva

    RăspundețiȘtergere
  4. wow ce bine arataaaaa:) inca nu am facut niciodata felul acesta de desert,....ar fi cazul s-o incerc :) arata minunattttt

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Bia, sa stii ca si gustul e minunat !

    RăspundețiȘtergere
  6. E clar cand te loveste pofta de zmeura in plina iarna, musai o Pavlova se cere facuta ;-) E minunata, iti spargeam usa, zau :P :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu as face Pavlova cu zmeura tot timpul, ne place foarte mult. S-a terminat rapid de data asta, nu cred ca mai apucai :))

      Ștergere
  7. O minunatie de tort! De bun nu mai zic! Si ce frumos ningea cand ai facut pozele! Te pup Ela!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa, s-a potrivit la fix atmosfera ! Multumesc Corina, pupici !

      Ștergere
  8. Super arata si sunt convinsa, ca este si nemaipomenit de buna! In fotografii, se vad pe blat spritate niste "moate", care par tot de bezea si sunt acolo inainte de a sprita crema cu zmeura. Am rugamintea sa ma lamuresti si pe mine, pentru vreau sa fac si eu acest tortulet minunat. Multumesc aniticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Luminita, imi place sa ma joc, de aceea am facut acele moate din bezea. Tu poti coace toata cantitatea de bezea sub forma de blat, foaie simpla.
      Multumesc de vizita, te mai astept !

      Ștergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...