15 august 2013

Sos de rosii picant



sos de rosii picant

Despre rosii, numai de bine. Se prepara usor, sunt foarte bune la gust, iar paleta de retete este infinita. Preferatele mele sunt rosiile coapte la gratar, amestecate cu usturoi maruntit, sare si putin ulei.
Pentru ca n-am mai fost demult la un gratar cu prietenii, m-am gandit sa fac un sos asemanator, pe care-l pot folosi ca garnitura la friptura sau peste la cuptor sau chiar sa-l congelez pentru iarna.
Draga mea Diana, stii cum e, nu e pentru cine se pregateste, ci pentru cine se nimereste. N-am mai apucat (inca) sa fac un preparat cu arome de vacanta , ci am ramas fidela Mariei Sale, Rosia.
Impartasesc cititorilor tai aceasta minunatie la provocarea lunii august Dulce Romanie.

Ingrediente :

  • 500 gr rosii mici si lunguiete ( Principe Borghese, sunt foarte dulci si gustoase ), le-am gasit la o taranca in piata
  • 5-6 tije tarhon
  • 1 legatura mica patrunjel
  • 1 capatana usturoi ( nu se va folosi la varianta pentru iarna )
  • 4 linguri ulei de masline
  • sare, 1 lingurita
  • 1/2 lingurita fulgi de chilli ( micsorati cantitatea daca nu va place foarte iute )


 Totul este mai mult decat simplu. Spalam rosiile foarte bine si le taiem in doua. Le punem intr-o craticioara cu uleiul si le lasam la foc mediu pana incep sa se inmoaie, amestecand din cand in cand.
 Adaugam sarea, si mai lasam sa se evapore din zeama, cam zece minute, apoi turnam usturoiul dat prin presa si fulgii de chilli. Spalam tarhonul si patrunjelul, le tocam si le punem peste rosii.
O parte l-am folosit la peste (pastrav) pe pat de legume, iar o parte l-am congelat.
Cam asta-i tot. Mi-as dori sa-l incercati si sa-mi spuneti daca am avut dreptate.
Pofta buna ! 

2 comentarii:

  1. Grozav! L-as savura fix asa! :x Si mie imi place sosul de rosii coapte cu usturoi, ce pofta mi-ai facut, Ela :)))))

    RăspundețiȘtergere

Pages

Vizitatori

Totalul afișărilor de pagină

Followers

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...